Kaymaçina-Arnavut tatlısı 1

Kaymaçina..Arnavut tatlısı olan bu basit tatlıyı tanıtmak istedim..
O kadar basit ki en beceriksiz kişiler bile bu pratik güzel tatlıyı yapabilir..Özellikle göçmenlerin ilgisini çekecek bu tatlı sadece Şeker,Süt ve Yumurtadan oluşuyor..
Ben küçükken babannem sık sık yapardı kendisi has ve has anadolu insanı ama eşi ve annesi öz ve öz göçmen olduğundan o da pek çok göçmen yemeği yapıp öğrenmiş..
Sıra tarifte..
Bir kaba 1 litre süt döküyoruz
Üstüne 7,8 adet yumurta kırıyoruz
2,3 su bardağı şeker
İyice çırpıyoruz..
Cam bir tepsiye döküp fırına veriyoruz...

Üstü hafif yanacak mis gibi kokular gelince fırından çıkartıp afiyetle yiyiniz..
Dip not:Karıştırma işlemi sırasında köpüklenene kadar karıştırmak en önemli nokta..


Ben şuan yapmadığım için bir yerden bu resmi koymak durumundayım..
Afiyet olsun..

Yorumlar

  1. Hımm! Kokusu buraya kadar geldi:) Hemen denemeliyim!

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun hayal kahvem dilerim hoşunuza gider :)

    YanıtlaSil
  3. wow o kadar yumurtanin gitmesi beni sasirtti dogrusu , ben her zaman okudugum tariflerden daha az yumurta katarim cnku yumurta kokusundan nefret ederim ( ama bunu hc denemedim ) :D Umarim yapinca guzel olurda annemde harcagidigim 8 yumurta yuzunden beni delik desik etmez :D

    YanıtlaSil
  4. Dene tabi ki çok gidiyor yumurta ama öyle tiksindirecek bir kokusu yok ..Zaten yapınca ne kadar basit ve güzel bir şey olduğunu anlıyorsun :)

    YanıtlaSil
  5. ya Bursada sokakta satılan bir tatlı var buna benziyor irmik tatlısı diyorlar ama bir türlü bulamıorumm bilen var mı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar