Dondurmalı irmik helvası

Evet aslında bu tatlı herkes bilir ki kışlık bir tatlı ama biz onu biraz yazlık hale getirelim diye düşündüm ve içine dondurma koyarak yaptım.
Öncelikle ben malesef bulamadım üzüldüm ama kesinlikle onu kullanın limon-vişneli dondurma tercih edin ben ilk defa bunu yani vanilyalı denedim resmen o yoğun tadı alamıyorsunuz gene güzel ama dondurmayı çok tutmak şarkı ile ..
Şimdi dönelim tarifimize..





2 su bardağı irmik ayarlıyoruz öncelikle..
İlk olarak yarım bardaktan biraz az sıvı yağ ve çok çok az kaşık ucuyla tereyağı bir tencerede kızdırın üstüne 2 bardak irmik dökerek aralıksız olarak karıştırmaya başlıyoruz.


 İkinci bir tencere içinde 3 bardak su ve 3 çeyrek bardak şeker yani yaklaşık 1 bardak ama tam 1 değil .Bunları kaynatın ve kaynayınca soğumaya demiyorum demlenmeye bırakın soğumasın çok zaten o soğumaya kalmadan bizim irmiklerimiz kızaracak
İrmiğimiz büyük ocakta ama kısık ateşteydi onun bir küçüğüne alıyoruz üstüne şerbeti ilave edip hızlıca karıştırıp kapağı kapıyoruz.Burada üstünüze sıçraya bilir o yüzden seri olun zaten 2 dakika içinde şerbeti çekecek.

Gördüğünüz hale gelecek ve servis için 5 dakika bekleyebiliriz..




 Bir miktar irmiğin üstüne büyükçe dondurma koyup üstünü kapıyoruz tıpkı tavuklu pilav gibi ters çeviriyoruz ..Ta taa
Böyle yiyince içinden gizli hazine çıkıveriyor..Aman unutmayın limonlu-vişneli olandan asıl tat onda ..
Afiyet olsun..

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar